Hoedspruit naar Kruger NP (Skukuzu) - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Linda en Kees - WaarBenJij.nu Hoedspruit naar Kruger NP (Skukuzu) - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Linda en Kees - WaarBenJij.nu

Hoedspruit naar Kruger NP (Skukuzu)

Blijf op de hoogte en volg Linda en Kees

21 November 2012 | Zuid-Afrika, Skukuza

Vandaag de laatste wandelsafari met 2 cheetah's, hun zus is nergens te bekennen, mogelijk zit ze ergens te knagen aan een Impala. Ze had tenslotte gisteren al honger.
Tot op 20m van een groep neushoorns gelopen, wat een kolossen zijn dat zo dichtbij.
Gisteravond opnieuw de stekelvarkens bewonderd in de hideout en een glimp van een jackal gezien. Dacht dat deze beesten veel groter waren, zijn in ieder geval zeer schuw en laten zich niet makkelijk bekijken.

Wat een heerlijke stek was dit. Wat hebben we veel geleerd over alle dieren. Over de soorten poep hopen, samenstelling, vorm, lokatie, kleur. Van wie het is, hoe oud, man of vrouwtje etc etc. tot proeven en giraffe keutels spuug wedstrijd aan toe. Het was allemaal even leuk en bijzonder. Vanaf nu gaan we zelf spotten, sporen zoeken, en aanwijzingen lezen. Kruger here we come.

Het krugerpark is al snel bereikt na 1,5uur rijden, dan gaat het 175km lang a25-40km per uur verder, al speurend en vooral genietend, heel bijzonder om hier zo zelf te rijden in een uitgestorven park, bijna geen auto te zien. Lang leven low season. We zien vervolgens een hel grote groep olifanten aan het badderen, buffels, neushoorns (dit keer met hoorn) giraffe, tiental soorten antilope/herten, wrattenzwijnen, heel veel vogels etc etc en uit eindelijk ook een luipaard. Deze zagen we door de reactie van de Impala's, die vluchten weg en overige bleven gefixeerd staan kijken, reageerde niet meer op onze auto. Toen wij naar het kruispunt van hun blikveld keken, zagen wij een staart boven het gras uitsteken en daarna de blik vh luipaard op ons gericht. Heel bijzonder om mee te maken.

Wij slapen midden in Kruger in Skukuza, in een Rondavel, (rondhuisje met rietendak) we zijn nog niet net binnen of de hemelbreekt weer open en wij komen uit eindelijk nat in het restaurant aan voor ons diner.