Antbear guesthouse naar Clarens bij de Golden Gate - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Linda en Kees - WaarBenJij.nu Antbear guesthouse naar Clarens bij de Golden Gate - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Linda en Kees - WaarBenJij.nu

Antbear guesthouse naar Clarens bij de Golden Gate

Blijf op de hoogte en volg Linda en Kees

30 November 2012 | Zuid-Afrika, Clarens

We worden vandaag onverwacht gewekt door onze gastheer, dat onze vlucht door gaat met de Ultralight., dus het ontbijt moet wachten. Terwijl het nu zwaar bewolkt is!
We kleden ons snel aan en haasten ons naar de hangar. Daar helpen we het vliegtuigje naar buiten rollen, na alle check's te hebben uitgevoerd, ga ik als eerste mee de lucht in. De start is super snel en na 100m aanloop zitten we al in de lucht. Hoe mooi is afrika wel niet vanuit de lucht, we vliegen langs de bergen, door de wolken, spotten een paar Elanden en zien rivieren, meren, ik ben al snel alle gevoel van richting kwijt. Na 40min zie ik in eens de hangar van boven en het gehele landgoed waar we een rondje over vliegen. Leuk om onze cave vanuit de lucht te zien.
De landing verloopt net zo snel en soepel als het opstijgen. Wat een super ervaring!
Nu mag Kees mee, ik laat Kees maar zelf schrijven want hij raakt er niet over uitgepraat.

Kees: Spannend om met zo'n Ultralight vliegtuigje de lucht in te gaan. Ik heb heel veel vertrouwen in de hedendaagse techniek, maar dit is toch wel erg mecanno-achtig. afijn, eenmaal opgestegen geef je je letterlijk over en geniet je van de prachtige omgeving vanuit de lucht. Op een gegeven moment stijgt Andrew (onze piloot en b&b eigenaar) hoger en hoger en belanden we in een dicht wolkenpakket. Het wordt nog spannender want hij ziet niks (en ik ook niet) en dan stijgen we uiteindelijk boven de wolken uit en is alles nog veel mooier in de zon en het uitzicht naar beneden door enkele gaten in het dichte wolkenpakket. Tussendoor maken we nog een "doorstart" op een landingsbaantje wat we onderweg tegenkomen, en ik heb dan geen idee wat hij gaat doen......

Als we boven een natuurpark vliegen zegt hij me dat we giraffes moeten spotten, en dat is een uitdaging vanuit de lucht. Uiteindelijk zie ik enkele giraffes tussen de bomen en vliegen we weer verder.

Na een klein uurtje heb ik geen idee waar we zijn en zie ik plots de hangaar weer opduiken. Nog enkele rondjes boven de B&B en dan een zeer rustige landing op de grasbaan. conclusie : het grasveld en de landingsbaan zijn beter dan de asfaltwegen in heel Afrika met alle potholes (gaten).

Wat een avontuur. Geweldig .....

Linda:
Na ons vlieg avontuur, een uitgebreid ontbijt, want we raken niet uitgepraat met onze gastheer over zijn vlieg hobby, over Afrika zelf, zijn levensverhaal, geweldig wat een stek. Wij zijn de enige gasten deze dag, dus hebben de tafel voor ons 3en.
Om 12.00uur vertrekken wij eindelijk voor ons vervolg van de reis.
Wat een super mooie trip had moeten worden, is na 2uur onderweg te zijn, veranderd in stromende regen. De temp daalt van 26C naar 12C, de wegen staan blank, de dalen worden rivier stomen. Het is donker buiten om 14.00uur 's middags.
We waren grillig weer gewend, maar dit slaat alles.
Wij rijden door de Golden Gate park, in een mist van regen. Hopelijk schijnt morgen ochtend de zon weer, dan rijden we nog maals terug om deze wereldse pracht te aanschouwen. Want dat het hier mooi moet zijn is wel duidelijk, wat een natuur geweld. Wat een bergen en rots partijen.