Van Skukuza naar Mkhaya's Game reserve, Swaziland - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Linda en Kees - WaarBenJij.nu Van Skukuza naar Mkhaya's Game reserve, Swaziland - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Linda en Kees - WaarBenJij.nu

Van Skukuza naar Mkhaya's Game reserve, Swaziland

Blijf op de hoogte en volg Linda en Kees

22 November 2012 | Zuid-Afrika, Skukuza

De volgende morgen was het gedaan met gamespotting, we mochten nog 100km door het krugerpark., maar hebben nagenoeg niets meer gezien. Het onweer heeft alles verjaagd. Heel erg vreemd, geen idee waar ze naar toe vluchten.

De rit naar Mkhaya's NP is aan de andere kant van Swaziland, aangezien iedereen ons wist te vertellen (incl de reisgidsen) dat de wegen hier slecht zouden zijn, en wij een deadline van 16.00uur te halen hadden op een voor ons onbekend verzamel punt, zijn wij vandaag heel vroeg vertrokken om toch maar zeker op tijd te zijn.
De reis verliep ZEER voorspoedig, daar er in Kruger niets meer te spotten viel, dat scheelde zo een uur, en de wegen gewoon weg fantastisch zijn in Swaziland, ook de grens overgang kan in drukke tijden zo 1uur in beslag nemen, omdat alles met de hand gaat incl auto uitvoeren uit ZA in invoeren in SL. Bizarre procedure, maar goed het hoort erbij.
Maar ook hier is niemand te bekennen, dus wij zijn in 15min 2 grenzen over.
Daardoor al met al 2uur te vroeg op het meting point, na een prachtige rit, door een schitterend, bergachtig, groen, vruchtbaar landschap. Wij zijn blij dat we SL mee pakken en niet als zovelen er omheen rijden.
We gebruiken de wachttijd om wat slaap in te halen, het wordt namelijk nog een lange avond.

Om 15.45 is iedereen (dwz 9 personen) aanwezig en worden we naar een omheind terein gebracht om de autos te stallen. We gaan verder met een dagrugzakje en de safari jeep. Meteen onze eerste gamedrive alhier. Het is een gezellige groepje. We zien ook van alles hier behalve de leeuwen, die zijn hier niet. Om half zes rijden we naar de lodge midden in het park, daar wacht ons een onthaal met overal parafinelampen (hier is geen elektra) . Bijzonder romantisch gezicht. We worden getrakteerd op een geweldig 4 gangen diner en nadien uitbuiken met een 2de fles wijn bij het kampvuur. Wat een herrie in de bush! Nog harder als overdag. Als wij in stikke donker om 23.30uur onze hut opzoeken, branden de lampen gelukkig nog steeds langs het pad, het is hier aarde donker onder de bomen en onze hut ligt een heel eind de bush in.

Wij slapen hier in een open Rondavel onder de klamboe, met uitzicht op de bush rondom. Wat een stek, het klonk geweldig bij boeking, maar de ervaring is overtreffende trap. Wat een idee om zo buiten te kunnen slapen met alle dieren en de geluiden om je heen.
Wij slapen als Bush babies, de we overigens de hele nacht ook zullen horen roepen.