Van Johannesburg naar Graskop - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Linda en Kees - WaarBenJij.nu Van Johannesburg naar Graskop - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Linda en Kees - WaarBenJij.nu

Van Johannesburg naar Graskop

Blijf op de hoogte en volg Linda en Kees

17 November 2012 | Zuid-Afrika, Graskop

Gisteren echt super goed gereisd, zijn een half uur eerder geland. Goeie pickup shuttle dienst van onze b&b. Na 2 heerlijke koude Castel biertjes (die gaan er wel in na 10,5uur vliegen) plat.
Vanochtend vroeg uit veren, auto ophalen, en op weg naar Graskop, de langste etappe van onze reis 450km. Het blijft spannend om links te rijden met een rechts stuur. Het gekke is, dat je steeds met rechts wilt schakelen.... Daar zit de deur dus...... Maar het went langzaam bij allebei.
En het werd heet, heter, heetst, om 10uur al 27C. Op het heetst van de dag gelukkig de Drakensbergen Encarpment in. Na een waanzinnig lekkere KingPrawns lunch in Lydenburg.
Bij Sadie naar 2 watervallen gelopen, tussen de buien door, de hitte is inmiddels omgeslagen in regen. Net voor donker ons hotel in Graskop bereikt.
Wat borrelen in een lokal bikers cafe (echt wat voor wouter v) en een mozambikaanse kipschotel en de eerste dag zit erop.
Terwijl wij hier in het hotel verder zitten bij te komen van de lange dag, valt het licht uit. Gezellig met kaarslicht verder schrijven. This is Africa!!
De grond trilt van het zware onweer al uren. Normaal valt er ~180mm regen in deze maand, maar vanavond redden we zeker al de helft.
Morgen verder de Panoramaroute rijden, dat moet spectaculair worden, mits de regen en het onweer dan hopelijk weer veertrokken zijn. Wat nu valt, valt morgen tenslotte niet !
Kwa dieren is het nog stil, 1 aap, 1 miljoenpoot van 15cm, enkele mooie vogels, maar nog geen BIG Stuff.