Panoramaroute vanuit Graskop - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Linda en Kees - WaarBenJij.nu Panoramaroute vanuit Graskop - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Linda en Kees - WaarBenJij.nu

Panoramaroute vanuit Graskop

Blijf op de hoogte en volg Linda en Kees

18 November 2012 | Zuid-Afrika, Graskop

Vanuit Graskop : De Panoramaroute, een toeristtrap puresang, (overal dezelfde kraampjes met prullaria, kettinkjes, beeldjes, houtsnijwerk, wel met super vriendelijke mensen) maar ja, we willen hem toch ook niet overslaan. Een hele dag voor uit getrokken. Te beginnen bij God's window : uiteraard in dichte mist, zeker na de regen van gisteravond. Deze plek geeft uitzicht over de laagvlakte van noord ZA tm Mozambique. Maar meestal dus niet. Ook 's middags hetzelde (geen uitzicht).
Vervolgens komen dan de Bourke's Potholes, drie Rondavels en de Blyde river Canyon zelf. Het is een prachtige weg, waar loei hard gereden wordt, ook door ons. Slalom rijdend om de koeien op, en de gaten, in de weg.
Van de entree gelden zal men hier niet arm worden, een waterval bezoeken kost je 0,50 euro cent, en ook een duurdere attractie, zoals de potholes is met 5 euro zeer betaalbaar.
Morgen de laatste herkansing voor god's window (is tenslotte hier om de hoek) , voordat we naar de cheetah breeding project (www.hesc.co.az) rijden, daarna door voor onze 1ste avond gamedrive in de www.Skukudulodge.co.za Op naar de Giraffe, leeuwen, cheetah's, zebra's en buffels. Op naar het echte Afrika.
Weer: 21C , bewolkt, droog, lekker doe weer.

Als het internet vanavond mee blijft werken, zullen we de eerste fotos oploaden bij de laatste 2 verslagen. Het is nu etenstijd