Stonetown als afsluiting - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Linda en Kees - WaarBenJij.nu Stonetown als afsluiting - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Linda en Kees - WaarBenJij.nu

Stonetown als afsluiting

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda en Kees

04 December 2014 | Tanzania, Zanzibar

Als afsluiting nog een laaste relaas over ons Stonetown bezoek en spicetour op weg naar het vliegveld.
Onze transfer met 7 uur vervroegd om toch nog iets van Zanzibar te kunnen zien en proeven. Dit laatste letterlijk tijdens de spice tour. Wij waren daar bijna alleen en werden daarmee automatisch tot koning en koningin gebomardeerd.
We zijn letterlijk behangen met kettingen, ringen, hoedjes en mandjes. Wel erg toeristisch, maar wel leuk en leerzaam.

Daarna door naar Stonetown, het oude deel Unesco van Zanzibar stad. De geboorte plaats van Freddy Mercury, de laatste slaven markt.
Het was heet, heel erg heet, en we hebben heerlijk door de straatjes gezworven en over een locale markt gelopen, maar wij liepen leeg in deze hitte. Na 4 uur zijn we terug gekeerd naar ons tijdelijke pleisterplaats in een hotel voor schaduw en drinken.
Het was mooi geweest.
Nog 1x vliegen met Coastal en dan de nachtvlucht naar huis.

Het was heerlijk en goed zo. Tanzania is gastvrij, veilig, een bijzonder relaxed land, voor wat wij er van gezien en meegemaakt hebben.
Misschien gaan we nog wel eens terug om te duiken, want zo zonder jetleg vliegen naar de zon in de winter is wel ideal.
Dank voor het mee reizen, lezen en commentariseren, tot een volgende reis !

• 08 December 2014 - 09:21

Jolanda:

Nou ik zie dat jullie al direct klaar zijn voor Carnaval. Leuk zo'n hoedje.
    Tot snel

• 08 December 2014 - 11:16

Jean:

Hoi Majesteiten, wat een geweldige foto's haha helemaal geweldig :-).
    Het klinkt allemaal weer prachtig, kannie wachten op de verhalen... maar gelukkig hoeven we niet lang te wachten.

Weet niet of jullie dit daar nog lezen of al terug zijn, in elk geval Welcome Home in ons natte, winderige landje.