Milwane NP (Swaziland) naar St Lucia (ZA ) - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Linda en Kees - WaarBenJij.nu Milwane NP (Swaziland) naar St Lucia (ZA ) - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Linda en Kees - WaarBenJij.nu

Milwane NP (Swaziland) naar St Lucia (ZA )

Blijf op de hoogte en volg Linda en Kees

24 November 2012 | Zuid-Afrika, Durban

Een lange rit, door half Swaziiland en half Zululand. 300km. Wederom 2 snelle grens overgangen en auto is weer ingevoerd in SA.
We komen nog later dan geplanned aan, hebben allerlei omwegen gehad, omdat we nog dachten te gaan te duiken in Sodwanabay, maar dat blijkt een moeilijke lange omweg, daar de duikstekken zo'n 100 km van de hoofd wegen afliggen en we aldaar geen resevering hebben voor accomodatie en dus geen idee of dat uberhaupt gaat lukken. Helaas pindakaas.
Uiteindeljk nog eens 100km door gereden naar St Lucia aan de kust en aldaar gezocht naar een slaapplekkie. Gevonden in de Hippo hide off. ( Toepasselijke naam voor een plek met zoveel Hippo's) Eerst 2 en nu toch maar 3 nachten.
Na een overheerlijke maaltijd bij de Braza. ( ZA Braziliaan) en 6 Caipirhinas later, de volgende dag een avond toer geboekt voor de Schildpadden.
Daarna zelf via een wildpark naar Cape Vidal gereden. Geweldig wetland park met hippos en krokodillen. Het regent vandaag maar weer eens, dus de rest van de dieren blijven bijna ontzichtbaar. Maar mooi is het hier wel, dat moet gezegd worden. Zeer divers landschap.
Na nog eens wat Capirinhas achter over gewerkt te hebben en een heerlijke schotel met garnalen en crayfish, zijn we vroeg in bed gestapt om morgen vroeg zelf te gaan rijden in Hluhluwe (spreek je uit als Sloesloewe) national pak, op zoek naar de black rhino.
Dit is het oudste NP van south Afrika, (1895) wat zich vooral ingezet heeft voor het behoud van de Neushoorn. Zowel wit als zwrt. Nu hebben wij wit overal gezien, we gaan nu opzoek naar de zwarte en een grote troep leeuwen.