Tokyo, dag 3 : fietsen - Reisverslag uit Tokio, Japan van Linda en Kees - WaarBenJij.nu Tokyo, dag 3 : fietsen - Reisverslag uit Tokio, Japan van Linda en Kees - WaarBenJij.nu

Tokyo, dag 3 : fietsen

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda en Kees

19 November 2017 | Japan, Tokio

Vroeg uit de veren. Goed ontbijt, want vandaag gaan we de hele dag fietsen door Tokyo.
We kunnen te voet naar de myracle cycle toer, dus om 9uur melden wij ons present en om 9.30 gaan op pad. Eerst met koude wind, later met een zonnetje, dat scheelt een hoop! We hebben diverse tempels bezocht, en heel veel van de stad gezien. 30km is een aardig stukkie. Maar op de kaart is het een fractie van deze mega stad met 40mlj inwoners.
Tokio is schoon, groot, relaxed in het verkeer, overdreven netjes met verkeersregels. Maar ja wat wil als je zo dicht op elkaar leeft. Het zou bij ons toch ook niet misstaan. Niks toeteren, niks middelvingers, niks boze gezichten. Allemaal even vriendelijk en rustig. Heerlijk. Ook al fietsen wij soms in de weg.

Tijdens de fietstocht de lunch genuttigd in het yoyogipark. Met onze eerste (en vast niet laatste) bentobox. Heerlijk In het zonnetje gepicknikt, tussen alle Japanse gezinnen in.

Het was vandaag een bijzondere feestdag, waar alle 3 en 7 jarige meisjes feest hadden. Prachtig aangekleed en de hele dag foto's maken met de familie.
Ook een prachtige dag voor diverse bruiloften in een Zentuin. Nog nooit zoveel kimono' s gezien.

Na de fietstour, terug de metro in, op naar de skytreetower. 450m hoog observatiedek. Nu of nooit. Het was kraakhelder. Dan zie je pas echt hoe groot de stad is. Oneindig groot.
Áls afsluiting zijn we het eerste restaurant met stoelen in gegaan: dat was toevallig chinees. Ach ja, waarom ook niet. Ook dat was heerlijk.

• 19 November 2017 - 19:22

Jolanda:

Zo wat een gigantische toren, mooi hoor

• 20 November 2017 - 09:56

Marian Gravemaker:

Super leuk! het ziet er zo gezellig uit.. gweldig!

• 20 November 2017 - 12:45

Lucy:

Stoer hoor op de fiets!

• 23 November 2017 - 07:38

Hetty:

Wauw gaaf die toren zeg, wel heeeeeeel hoog.
    Toch nog een goede fietsclub gevonden zie ik