Kyoto, dag 14 - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Linda en Kees - WaarBenJij.nu Kyoto, dag 14 - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Linda en Kees - WaarBenJij.nu

Kyoto, dag 14

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda en Kees

30 November 2017 | Japan, Kyoto

Onze laatste dag. De zon schijnt. Dus huren we vandaag 2 fietsen bij ons op de hoek, om naar de andere kant van Kyoto te gaan.
Op aan raden van Jamie (onze fiets gids van eergisteren) en gaan we niet meer met de trein naar Nara voor de gouden budha's en tamme hertjes.
We zijn een beetje tempel moe. Ze lijken allemaal op elkaar. Maar blijven vandaag in het noord westen van Kyoto. Planning: monkey forrest, 2 uurtjes varen op de rivier en bamboo forrest.

Zo gezegd, zo gedaan, wij fietsen in 1uurtje naar de apen, sneeuw makaken om precies te zijn. Ze leven hier in de heuvels. We klimmen stijl omhoog en komen boven op een vlakke heuvel waar die beestjes gevoerd worden. Vandaar dat ze er elke dag zijn voor toeristen. We begonnen hier omdat ze nooit weten hoe laat die beesten weer het bos in trekken. Ze leven verder in het wild.

Het pad omlaag is weer prachtig in herfst kleuren gehuld.

Terug op de fiets. En we pakken hier een klein stukje de trein vanaf Arashiyama naar Kameoka. We zien vanuit de trein een ondiep slingerende rivier, kunnen niet geloven dat we daar gaan varen. Maar dat doen we dus wel.
Met enorme stuurmanskunst worden wij tussen de rotsblokken en over de stroomversnellingen gelootst. Ruim 1,5uur slingeren we ons door de dalen van deze heuvels. Bijzonder tochtje. Ook erg koud op het water.

Terug in Arashiyama, een hete koffie en door naar bamboe forrest.
Het wordt al weer schemerig. Dus niet te lang hier. We mogen ook nog een uur terug in het donker in de spits.
Uitdaging genoeg in het verkeer van Kyoto.

Snel omkleden, eten, laatste spulletjes kopen, nog 1x naar kyotostation voor alle kerst voorstellingen aldaar en dan zit onze trip erop.

Dit zijn 15000 ledjes in traptreden, heel erg fraai:

En nog een waterorgeltje op de valreep.

Morgen naar huis...... home zweet home

• 01 December 2017 - 20:00

Slim:

Niet normaal - jullie proppen gewoon een hele vakantie in een dag... wat een verschil met ons relaxte tempo, jongens, jullie lijken wel 20 en wij 80 (of 100, en dat is dan per persoon ook nog)! Heerlijk dat jullie zo genoten hebben en nogmaals goede terugreis. Pootje van Slim en groetjes aan Bumper.

• 01 December 2017 - 20:01

Marjorie:

Ook weer snel gegaan.... geniet er nog even van en alvast een hele goeie reis terug!
    Mooi om jullie belevenissen te volgen.... reis je een beetje mee...

• 04 December 2017 - 13:40

Marian Gravemaker:

Wat schattig toch die aapjes (zolang ze je niet bijten..) ze zijn zo lekker aan 't vlooien.. echt lief. Erg leuk verslag.. leuke filmpjes.. mooie foto's. Jammer dat het alweer voorbij is.. maarja.. se la vie. Bedankt voor het mooie verslag.. ik heb er ook van genoten !