Rocks, rocks & rocks - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Linda en Kees - WaarBenJij.nu Rocks, rocks & rocks - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Linda en Kees - WaarBenJij.nu

Rocks, rocks & rocks

Blijf op de hoogte en volg Linda en Kees

07 Mei 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nou dat valt niet mee, hoe graag wij ook willen schrijven het lukt niet half zo vaak. Of we hebben geen tijd of geen computer of zoals de laatste dagen het geval is, kan ik niet bij een computer komen lopen, maar daar over later meer. En het dagboek valt onder mijn afdeling, dat dan wel.
Onze dagen waren gevuld en blijven gevuld. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zijn we bezig. Het is hier helemaal geweldig. Hebben nu het idee dat onze reis er zo langzamerhand op moet zitten, maar we zijn net half weg. Al zo vreselijk veel gezien en gedaan.
Van Santa Barbara (A) verder langs de kust omlaag via Santa Monica(B) waar we een snelle lunch op de (zoveelste) pier hebben gehad, Los Angeles binnen gereden. een bijzondere ervaring. Het is zeker niet de schoonste stad maar wel een indrukwekkende. Wij waren gewaarschuwd dat we voor de spits (start 15.00uur) de stad weer uit moesten zijn omdat we anders beter een hotel in LA konden boeken. Maar wij wilde en zouden perse naar www.petersen.org, het automobile museum over de geschiedenis van de auto in Californie, wat een geweldig/ prachtig museum is dat ! Het overtrof onze stoutste droomen. Wat een beauties van auto's staan daar! En omdat we toch on LA waren hebben we besloten dat we de Walk of fame en Hollywood boulevard (D)toch ook maar moesten nemen, dat was tenslotte op de weg de stad uit. LA begon de spits op gang te komen, maar hoe wil het lot, ze hebben in LA spits stroken en aangezien elke Amerikaan alleen in een auto rijd, rijd er bijna niemand op de spits strook. Dus we reden met 60mile/uur de stad uit om 17.30uur ! Geen centje pijn ! gelukkig.
Op naar Barstow (E)voor de nacht. En plek midden in de woestijn, waar echt niets is. Wel 1 leuk ding om te doen 's avonds een movie drive Inn. Dus daar hebben we gretig gebruik van gemaakt om de avond door te komen. Een bijzondere ervaring. 2 grote schermen om een parkeer plaats en het geluid komt via de radio. We stonden wel met 4 auto's !!! Pppppff wat was het druk.
De volgende dag door naar de Grand Canyon(F). Een lange saaie rit verder door de Mohave dessert. Maar de Canyon maakte veel goed. Eerst 's avonds nog een prachtig Imax filmpje mee gepikt over de Canyon. De volgende dag begon het echte werk. We hebben de hele dag langs de Rim gewandeld en van alle uitzichten genoten. 2e nacht sliepen we aan de Rim, 's ochtends wakker geworden (05.30uur) met uitzicht op de Canyon. Wat een stek.
Het was hier wel heeeeeel erg koud, het ijs stond op de auto's en wind sneed door de kleding heen.
Ontbeten in een Lodge en verder de canyon uit aan de oost zijde. De laatste stop zal ik niet gauw vergeten, onze vakantie heeft toen een andere wending gekregen. 1 asfalt richeltje was genoeg om mijn enkel dus danig te laten zwikken dat ik nu al 3 dagen met mijn pootje omhoog zit in de auto, Kees alles alleen moet rijden en ik nu met een stok loop. Enkel was al snel dik en blauw en zag er niet goed uit.
Nu 2 dagen verder en veel rust kan ik inmiddels weer enigzins op staan maar echt wandelen zit er voor alsnog niet in.
en dat terwijl we zoveel wandelingen geplanned hebben staan.
Das helaas p(l)indakaas.
Van de Grand Canyon door via Monument valley(G), alwaar we zouden overnachten. Maar het was hier wel mooi, maar erg stoffig en troosteloos en kees had nog puf om door te rijden naar Moab(H). Dat scheelde een nacht welke we hard nodig hadden voor San Fransico.
Moab had een nadeel nu. We kwamen laat en het was weekend + er waren 3 evenementen in town. Dat maakte dat er in de wijde omtrek geen kamer te krijgen was. Nu mochten we nog 50mile !! door om te kunnen slapen. Dat is dan het nadeel als je niets vooraf boekt.
Moab overtrof weer al onze verwachtingen. De volgende dag eerst een kamer voor de dag geboekt, een wandelstok voor Linda gekocht en meteen Arces NP in www.nps.gov/arch
Allemachtig prachtig, wat is dit mooi. We hadden al heel wat rode rotsen gezien maar dit overtrof alles. Hier helaas geen wandelingen meer voor ons. Maar we komen hier terug, wat is dit een ongelooflijke mooie omgeving. National park, na National park de een nog groter en uitgestrekter dan de andere. Je kan hier raften, wandelen, hiken, jet boat varen, mountain biken, uitgelezen Quad rijden. Teveel om op te noemen en in een landschap wat je stoutse dromen niet kunnen verzinnen !
Als toegift hadden we een weggetje de bergen in uitgezocht. En wat we daar aan troffen kreeg ik kippevel van. The Grand view over Canyonlands NP. Wauw wat een view met ondergaande zon. We werden er stil van, wat de Grand Canyon niet lukte, dat lukte hier wel.
's avonds opnieuw een borrel gedronken met Elsbeth (collega)en Johan we konden zo mooi ervaringen uitwisselen. De does en don'ts zeg maar.
Gisteren (4 mei) verder naar Bryce Canyon(I), alwaar we 's middags laat aankwamen maar nog wel optijd voor de sunset (hadden we gehoopt) maar donkere wolken hebben dat moment bedorven. Anders moet het een vlammend schouwspel zijn geweest. Kees is hier nog een eind een trail afgelopen de canyon in, terwijl ik boven met een van de vele nederlanders heb staan beppen met mijn kruk.
Ik heb hier wel heel erg staan balen. Wat een prachtige wandelstek, tussen de rotsen in.
Vandaag dus om het goed te maken dat ik niets kan. En om toch maar iets van deze canyon te kunnen zien. Heel vroeg een helicopter vlucht geboekt. PPPfff dat heeft de "pijn" verzacht. We waren met z'n 2-en en hadden dus beide raam zicht. Een prive vlucht over Bryce, een vlucht om niet te vergeten. 's middags door gereden naar Zion NP, een hele mooie korte rit, een relax dag want na de helicopter vlucht en de rit hebben we besloten om verder niets meer te "doen". Vroeg een kamer gevonden, we slapen nu aan de ingang van het park en morgen met de shuttle bus het park in om te ontbijten in de lodge aldaar. Er zijn wat kleine wandelingetjes te doen, die ook voor rolstoel geschikt zijn. Dus dat gaan we proberen. Inmiddels hebben we mijn enkel na 2 dagen algehele rust ingetaped. Morgen behalven tape ook fixeren. Zodat ik er voorzichtig op kan lopen, met stok.
Zo we zijn weer bij. Wij groeten iedereen en bedanken voor de leuke reacties. Heel leuk om te lezen. En ondanks onze tegenslag, blijven wij genieten van deze prachtige reis, het had allemaal nog veel erger gekunt. Hopelijk kan ik in Seqouia weer enigzins uit de voeten, voor een short walk.
laterz .....
PS: voor Lotte foto van ober hebben we net van toestel gegooid ! We hadden ruimte gebrek op de SD-kaart. Je zult moeten wachten.

voor de google maps URL nu geen tijd we worden er zo uit gegeooid. Volgt Misschien later nog.