Bangkok = Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda en Kees - WaarBenJij.nu Bangkok = Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda en Kees - WaarBenJij.nu

Bangkok = Bangkok

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda en Kees

27 November 2015 | Thailand, Bangkok

Even voor onze administratie, kan iedereen met voornaam en minimaal een letter vd achternaam reageren? Wij hebben zoveel gelijk namige volgers, dat we nu niet weten wie wat heeft gepost. Bed.

Na een goede voorspoedige reis, in een oude doorgezakte Airbus, zijn we de eerste dag met enorme jetlag de stad ingedoken.
Bangkok is een stad van uitersten. Wie er geweest is snapt het vast.
Oud en nieuw, rust en chaos, beton en water, modern en tradities.
Het zit allemaal naast en door elkaar heen. Heerlijk. Wat een wereld stad.

Vrijdag zijn we na hotel inchecken, meteen naar de rivier " Man Nam Chao Phraya" gelopen en daar een publieke boot gepakt naar de Grand Palace in de oude stad. Heerlijk vervoer over water bij 30°C. Wat een belevenis, wat een goede organisatie.

Het paleis is prachtig, wat een complex en wat een kits gebouwen. De Thai houden wel van goud en spiegeltjes. Ik zou ook zijn verhuisd als ik de koning was. ;-)

Bijzonder, moet een mens gezien hebben in de oude stad. Maar iedereen is daar dan dus ook. Wat een hitte en wat een drukte. Even dachten we dat we Mainstreet Disney inliepen.

Na dit wereld wonder doorlopen te hebben verder de oude stad verkend, elkaar moed ingesproken en wakker gehouden. Want wat voelde wij ons brak die dag. Na 32 uur doorgehaald te hebben, met slechts 2uur slaap in het vliegtuig.
Her en der wat gegeten, op een dakterras de laatse Singha naar binnen gewerkt en om 22.00uur als een blok in slaap gevallen

• 28 November 2015 - 19:31

Jean S.:

Fijn dat jullie je vermaken in dat gekkenhuis dat Bangkok is! Vind het superknap dat jullie -mèt Singha's!!- zolang doorhaalden! Maar dat zie je ook wat :-)! Grand Palace is geweldig, moesten jullie ook andere kleren aan of mocht het zo?
    Lekker warm zeker met al die CO2 uitstoot en tropische temperaturen? Vergeet niet om (als jullie dat leuk vinden) in het grootste Restaurant te gaan eten; de bediening verplaatst zich op rolschaatsen en het is prima betaalbaar... maar hé, ik praat wel over 1991 of 92, dus of dat nu nog zo is??
    Heb het goed, heb het fijn, eet lekker Aziatisch en be safe! Heerlijk om door jullie ogen onze eigen vakantie gedeeltelijk te herbeleven :-). Veel plezier ennuh... Chok dee!

• 29 November 2015 - 00:17

Linda En Kees :

Jean. Zit dat restaurant niet in Singapore?

• 29 November 2015 - 14:37

Lindaenkees:

Je moet ook geen namen-administratie doen als je op vakantie bent! Veel plezier en de groeten van Kees en Linda.

• 29 November 2015 - 15:45

Linda En Kees :

Leuk hacker! Erg grappig.